Porównywanie marketingu niszowego i niszy marketingu internetowego jest równoważne porównywaniu jabłek z pomarańczami. Jabłka i pomarańcze są owocami. Marketing niszowy i nisza marketingu internetowego to zarówno formy marketingu internetowego, ale tak różne, jak jabłka pochodzą z pomarańczy.
Termin „marketing niszowy” oznacza sprzedaż określonego produktu konkretnemu typowi nabywcy. Istnieją znacznie mniej konkurencyjne nisze niż nisza marketingu internetowego. Większość rynków niszowych jest również bardziej otwarta na najnowsze strategie marketingowe. Małe rynki niszowe nie są zapełnione guru i mędrcami i są o wiele łatwiejsze dla początkującego marketera. Rynek niszowy pozwala promować własny niszowy produkt lub niszowy produkt stowarzyszony. Istnieje niszowy rynek na wszystko i wszystko, co możesz sobie wyobrazić. Wszystko, czego potrzeba, aby wejść na rynek niszowy, to dobry pomysł, dobry produkt stworzony przez ciebie lub kogoś innego, który spodoba się niektórym ludziom, trochę reklamy i chęć odniesienia sukcesu.
Z drugiej strony nisza marketingu internetowego oznacza, że będziesz promować swój własny produkt marketingu internetowego. Jest to bardzo zatłoczone pole działań i naprawdę trudne do włamania. To świat pełen guru i mądrych ludzi, którzy od dawna grają i wygrywają. Nie oznacza to, że nie można zarobić na niszach marketingu internetowego, ponieważ oczywiście można. To świat wciąż zbudowany na żądanie, co oznacza, że jeśli masz produkt, który może konkurować i jeśli masz ochotę grać w piłkę z dużymi chłopcami, możesz odnieść sukces w niszy marketingu internetowego. Pamiętaj tylko, że łatwiej jest złamać niszowe rynki.