Pomóż sobie zaistnieć w świecie biznesu – druk wizytówek

0
228
Odnalezienie się w relacjach oficjalnych czy biznesowych wymaga obycia i przygotowania. Znajomość etykiety postępowania zdecydowanie ułatwi nam zadanie.

Savoir-vivre w życiu i biznesie

Przede wszystkim musimy pamiętać o zachowaniu odpowiedniego ubioru. Wyobraźmy sobie, że udajemy się na bankiet. Daje nam to możliwość poznania osobiście osób z branży, co może przełożyć się na współpracę. Dress code jest kwestią kluczową. Źle dobrany strój może nie tylko zdyskredytować nas w oczach potencjalnych partnerów, ale wręcz skompromitować nas ich oczach. W przypadku bardziej oficjalnych wydarzeń informacje o dress codzie powinniśmy znaleźć w zaproszeniu. Z elegancją można przesadzić w drugą stronę. Nietaktem będzie przybycie na przyjęcie koktajlowe w smokingu. Bankiety czy przyjęcia wieczorne raczej wykluczają wszelkie stylizacje typu smart casual. Relacje biznesowe to nie tylko przyjęcia i bankiety. Często spotkania z potencjalnymi partnerami odbywają się w restauracjach. Tutaj bywa różnie. Mamy do wyboru wiele miejsc o różnym stopniu formalizacji. W obecnie modnych lokalach typu fast casual nie musimy przywiązywać wagi do takiej ilości czynników jak w restauracjach oferujących fine dining. Najbardziej brutalne i niestety powszechne formy nietaktu to: wołanie/machanie do kelnera, brak umieszczenia swojej odzieży wierzchniej w miejscach do tego przeznaczonych, czy pomoc kelnerowi w sprzątaniu stołu. Ostatni przypadek może wyrażać chęć pomocy, ale pamiętajmy: w ten sposób zaburzamy rytm i system pracy kelnera. Naprawdę nie trzeba.

Sami jesteśmy naszą wizytówką

Często używamy metafory wizytówki do opisania zachowań, po których możemy wyciągnąć wnioski dotyczące osoby. Do bardziej klasycznych należą: buty są wizytówką mężczyzny. Mogą to być dłonie, zegarek i cokolwiek innego. Jeżeli podejdziemy do sprawy z należytą powagą, okazuje się, że każdy przejaw naszej osoby jest naszą wizytówką. Nie ma co ukrywać. Sposób, w jaki się wypowiadamy, co mamy na sobie, jakich wyborów dokonujemy, jakie wartości wyznajemy, wszystko to jest odbiciem nas samych. O ile w życiu codziennym każdy ma pełną dowolność w wyrażaniu siebie w dowolny sposób, relacje biznesowe dążą do pewnego uporządkowania.

Druk wizytówek jako stały element kreowania wizerunku

Sprawnie działająca firma ma być przejawem uporządkowania ludzi, którzy ją tworzą. To daje wrażenie stabilności i przewidywalności dla partnerów, a to się ceni. Mówiąc o metaforycznych wizytówkach, nie sposób pominąć tych prawdziwych. Druk wizytówek jest ważnym elementem biznesowej etykiety. W bezpośrednich spotkaniach piękna wizytówka odpowiednio i we właściwym momencie wręczona może być znakomitym przedłużeniem dobrego wrażenia, które wywarliśmy na innej osobie. Wszystko zależy od naszej autoprezentacji. Forma i jakość wizytówki również do niej należy. Pamiętajmy, wszystko jest naszą wizytówką. Dlatego decydujmy się na druk wizytówek tylko wysokiej jakości i u sprawdzonych dostawców. Dobre wrażenie możemy zrobić tylko raz i nie warto na nim oszczędzać.